EXCURSIONS GUIADES PEL MUNICIPI

L’oficina de turisme de Cala Rajada ofereix un servei per poder realitzar excursions pel municipi, aquestes poden ser guiades o no, ja que totes les rutes estan perfectament senyalitzades. Algunes d’aquestes rutes són:

Capdepera i s’Heretat: Des de la plaça de l’Orient arribam al carrer Centre, hem de passar per l’església i girar a l’esquerra pel carrer Coves al qual arribarem a l’encreuament de carreteres i haurem de prendre la que porta cap a Son Servera. Després d’haver caminat més o manco un quilòmetre, hem de girar a l’esquerraallà on vegem un cartell en què està escrit “s’Heretat”. Aquest camí ens guia fins a la possessió de s’Heretat, a pocs metres de la qual hi veurem unes senyes blaves que ens guien a través de les muntanyes. En arribar al cim podem contemplar una preciosa estampade sa Font de sa Cala i Artà. Per arribar fins a Cala Rajada hem de predre el camí de les marques blaves en direcció a la mar i en ser abaix, seguir la carretera costanera fins que arribem al nucli.

Font de sa Cala

Sa Coma de sa Tortuga: Des de sa Font de sa Cala. Hem de girar a la dreta pel carrer Gatova en direcció a la fonda Las Palmeras. Tot dret per aquest camí hem de voltar pel quart desviament a l’esquerra per prosseguir per un caminet d’arena marcat amb senyes blaves. Aquest camí arriba fins a unes barreres, els hem de travessari continuam seguint els punts blaus fins que arribem a un camp gran a partir del qual el camí pren cap a l’esquerra i ens porta fins a l’hotel Carolina, si prenguéssim a la dreta arribaríem fins a Canyamel seguint sempre els punts vermells marcats al camí.

Rutes turístiques en bicicleta

Cala Rajada

Cala Mesquida

Cala Rajada, Cala Mesquida, Cala Torta: Des de la plaça dels Pins hem de pujar pel carrer Castellet fins que arribem a la carretera secundària que va cap a Capdepera, des d’aquí hem d’anarfins al primer encreuament que hi ha a la dreta en direcció cap a cala Agulla. Un cop som al camí que du cap a cala Agulla hem de seguir uns 400 metres fins que trobem uns punts vermells a l’esquerra, a partir d’aquí hem d’agafar per un caminet d’arena que va a través de les finques, hem de continuar tot dret fins que arribem a una carretera asfaltada on girarem a la dreta, a partir d’aquí hem de seguir tot recte fins que arribem a un indicador en què es llegeix “Cala Mesquida”, hem de girar a l’esquerra i hem d’anar fins a l’encreuament entre Capdepera i Cala Mesquida, giram a la dreta i travessam la finca de son Jaumell. Seguim cap a Cala Mesquida fins que arribem a la platja, a la dreta ens hi ha de quedar el puig del telégrafo. Ben a l’enfront arranca el camí de Cala Torta en ascens, hem de seguir els punts vermells. El total de l’excursió és de més o menys 20 quilòmetres.

De Cala Rajada fins a la punta des Caló: Hem d’arribar fins a la finca de son Jaumell a la bifurcació Capdepera-Cala Mesquida i allà giram a l’esquerra i en arribar a una curva molt pronunciada cap a l’esquerra agafarem el segon camí asfaltat que arranca del costat dret. Seguirem sempre recte, a la dreta transcorr el camí que ens conduirà fins a la carretera general 715, deixant a la nostra esquerra les pistes de carreres de “Es Cavaller” i front les naus del Polígon industrial de Capdepera.Giram a la dreta cap a la carretera general, per la qual continuarem durant uns dos quilòmetres fins que divisem un vell molí situat a la nostra esquerra, hem d’entrar al camí que du cap a aquest molí fins que trobem a l’esquerra del molí un camí asfaltat senyalat amb fletxes blanques i un punt vermell. A partir d’aquí hem de seguir sempre els punts vermells i hem d’anar recte deixant a la nostra dreta un poste d’alta tensió dalt d’un turó i a l’esquerra una xarxa elèctrica, prosseguirem fins a una bifurcació i girarem a l’esquerra (hem de veure un punt i una fletxa vermells en un mur situat a l’esquerra). Agafam aquest camí que connecta amb la carretera Artà-Canyamel i girant a la dreta arribarem a Artà. Hem de creuar el poble per la carretera general per agafar l’encreuament a la dretajust al costat del quarter de la Guardia Civil en direcció cap a Can Picafort. Quan ja hagim recorregut més o menys 4 quilòmetresgirarem a la dretaal desviament de la Colònia de Sant Pere i seguirem per la comarcal PMV 3331. Després d’uns cinc quilòmetres es divisa la població. Passam de llarg la primera entrada al a població fins que arribam a la creu de pedra on girarem a l’esquerra. Des d’aquí es pot divisar la badia d’Alcúdia fins a la península de la Victòria i Formentor. La carretera finalitza al passeig marítim, però si volem continuar el camí en bicicleta haurem de girar, abans d’arribar al passeig, cap a Ca los camps. Hem de continuar sempre per la costa . Davant nosaltres hi ha unes torretes que els mariners utilitzen per orientar-se. En arribar al Club Sant Pere girarem a la dretaper tornar a la carretera principal hem de pedalar fins que arribem a la urbanització de Betlem i a la rotonda anirem recte fins a un camí d’arena que ens durà fins a la punta des Caló. L’excursió és de més o menys 54 quilòmetres (anada i tornada).

Canyamel

Cala Rajada, Capdepera, Canyamel, Coves i platja: Des de la plaça dels Pins hem de pujar pel carrer Castellet fins que arribem a la carretera de circumval·lació, girarem a l’esquerra deixant a un costat el desviament cap a cala Agulla. Després prosseguirem tot dret per la carretera que uneix Capdepera i Cala Mesquida. Allà girarem cap a l’esquerra en direcció Capdepera, seguirem tots els indicadors que senyalen cap a Canyamel i en ser a la carretera hem de seguir un quilòmetre fins arribar a s’Heretat hem d’agafar el camí que porta fins a la possessió i passam per davant la finca que dóna a una bifurcació a la qual hem de voltar a l’esquerra . Tot dret aquest camí ens porta fins a la carretera d’Artà-Canyamel, des d’allà a l’esquerra trobam un camp de golf, l’hem de deixar enrera i seguir tot dret fins a les Coves. El total d’aquesta excursió és de 23 quilòmetres.

Cala Mesquida

De Cala Rajada a sa punta de n’Amer: Hem d’anar fins a Capdepera i d’allà cap a Canyamel, de tota manera però hem de continuar per aquesta carretera fins que trobem el tunel des Vidrier. Aquí tenim dues opcions o creuar el tunel o pujar pel coll des Vidrier. Nosaltres hem de continuar fins que arribem a l’alçada d’un camp de golf. Just a l’enfront d’aquestes instal·lacions hi ha un desviament a l’esquerraque porta fins al Port Vell. Allà hem d’arribar a un encreuamenti giram a l’esquerraper anar primer a la Costa dels Pinsi d’allà fins al mirador de na Teula des d’on podem contemplar una panoràmica espectacular que abarca tota la costa fins a la punta de n’Amer. Des del mirador tornam a l’encreuament i segim tot recte pel Port Vell, a l’esquerra ens hi queda el Port Verd a l’entrada del qual hi ha un cartell que indica “Entrada de sa Torre”. Des d’aquí anam recte a un edifici que se denomina Torre del Port Verd . Després podem tornar a la carretera i seguir en direcció cap a Cala Bona i Cala Millor. Per arribar a sa punta de n’Amer hem de creuar Cala Millor en direcció a sa Comai tot just abans d’entrar dins sa Coma trobarem un desviament a l’esquerra per un camí d’arena al final del qual hi trobam la torre de sa Punta de n’Amer.